Overzicht Publicaties

Onderstaande artikelen zijn geschreven door Ronald van den Berg | customervision en gepubliceerd op Verkopersonline.nl | Informatiebron voor salesprofessionals

Benut strategische verkoopkansen

Hoe denkt u mee met de klant over strategische oplossingen? In 4 stappen naar meer toegevoegde waarde.Met welke verkoper zou een klant liever blijvend zaken doen: de verkoper die voornamelijk de producten en diensten levert die de klant vraagt, of de verkoper die dit aanvult met ideeën waaraan de klant zelf niet heeft gedacht en

Lees meer...

De kracht van salescoaching

De complexiteit van het verkoopvak vraagt om voortdurende ontwikkeling van verkopers. Salescoaching is een van de meest effectieve manieren om verkopers te ontwikkelen en daarmee direct de kans op verkoopsucces te vergroten. Verkoop is een bijzonder vakgebied. Om succesvol te zijn in dit vak dient u te beschikken over een breed pakket aan inter-persoonlijke, conceptuele

Lees meer...

Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint

Net als bij een goed boek ligt alles wat komen gaat in een verkoopgesprek al besloten in de opening. Het belang daarvan wordt nog wel eens onderschat. Met SODAT krijgt de opening de aandacht die hij verdient en die u verder brengt.Een goede opening van het verkoopgesprek is belangrijker dan vaak wordt gedacht. U heeft

Lees meer...

Vergroot de slagingskans van offertes

De slagingskans van offertes ligt meestal tussen de 10 en 30%. Verhoog deze kans aanzienlijk met gekwalificeerde leads en een nieuwe kijk op het begrip offerte. Veel verkopers worden ondanks de geringe kans op succes enthousiast wanneer ze een offerte “mogen” uitbrengen. Regelmatig worden verkopers met een beperkte hoeveelheid informatie (het bekende kluitje) in het

Lees meer...

Verkoopstrategieën

De druk om het jaartarget 2013 te halen wordt voelbaar. Toch is het zinvol om ook de verkoopstrategieën voor de middellange en lange termijn niet uit het oog te verliezen. Het groeimodel van Ansoff levert die strategieën.Hoewel het niet meteen te merken is aan het weer, is met het begin van september de zomer teneinde

Lees meer...

Haal meer rendement uit verkooptrainingen

Verkooptrainingen, hebben die wel zin? Misschien niet altijd, maar wel als u deze vier tips ook echt in de praktijk brengt. Is verkopen net als topsport? Er wordt vaak gesteld: “verkopen is topsport”. Er zijn inderdaad diverse overeenkomsten te benoemen, maar ook een belangrijk verschil: de tijd die wordt besteed aan de voorbereiding op de

Lees meer...

Veranderde eisen aan verkopers

Veranderende omstandigheden stellen aanvullende eisen aan verkopers. Over welke kwaliteiten moet een verkoper beschikken om in hedendaagse, dynamische en competitieve markten succesvol te zijn en te blijven?Er lijkt over het algemeen weinig discussie te bestaan over gewenste kwaliteiten van verkopers. Wanneer u bijvoorbeeld vacature teksten bekijkt of simpelweg even googled, vindt u eigenschappen en kwaliteiten

Lees meer...

Voorkom twijfel na de koop

Verkopers besteden veel tijd aan het scoren van een order. Wanneer deze is binnengehaald bestaat de kans dat de aandacht voor deze klant enigszins verslapt. Het is zaak om mogelijke twijfel na de koop, wat de relatie serieus negatief kan beïnvloeden, in alle gevallen te voorkomen. Verkopers stoppen hun ziel en zaligheid in het binnenhalen

Lees meer...

Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces

Slagingspercentages van verkoopkansen inschatten is lastig en zelden accuraat. Door Pipeline management in te zetten brengt u daar verandering in. Van veel verkopers wordt gevraagd om bij het identificeren en ontwikkelen van een nieuwe verkoopkans een verwacht slagingspercentage aan te geven. In de praktijk blijkt dit echter te subjectief en biedt het nauwelijks voorspellende waarde.

Lees meer...

Hoe passeer ik mijn contactpersoon?

Wanneer de relatie met uw contactpersoon bij een klant u niet verder brengt, hoe kunt u deze persoon dan passeren? Of zijn er andere mogelijkheden om de relatie succesvol te verbreden en te verdiepen? Onlangs werd ik weer eens door een verkoper aangesproken met de vraag: Hoe passeer ik mijn huidige contactpersoon? Ik vroeg om

Lees meer...