Training Verkoopvaardigheden

De training verkoopvaardigheden ondersteunt de professionele ontwikkeling van individuele verkopers en accountmanager. De training wordt afgestemd op het niveau van de deelnemers en sluit aan bij hun dagelijkse praktijk. De training kan worden verzorgd voor salesteam van een onderneming of voor individuele verkopers en accountmanagers bij de open trainingen.

Doelgroep

De training is gericht op beginnende of ervaren verkopers en accountmanagers

Programma

– Telefonisch afspraken maken

– Openen en structureren van een klantgesprek: SODAT-techniek

– Behoefte analyseren: systematisch vragen stellen

– Oplossingsgericht presenteren

– Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen

– Afsluiten

Duur

De duur van de training varieert tussen de 1 en 2 dagen en hangt af van de aanwezige vaardigheden van de deelnemers.

Professionele tools

SSITer ondersteuning van het trainingsprogramma kan gebruikt worden gemaakt van professionele analysetools. Door gebruik te maken van deze tools kunnen zowel de salestrainingen als salescoaching gerichter en slagvaardiger worden ingezet. Customervision is gecertificeerd voor het gebruik van de TTISI Gedrag- en Drijfverenanalyse en de TTISI Sales Skills Index.

Over de trainer

Ronald van den Berg is oprichter/eigenaar van customervision. Na een loopbaan van vijftien jaar in de verkoopprofessionalisering, is hij sinds 2009 zelfstandig actief als trainer, coach en consultant om ondernemingen in de business-to-business te ondersteunen bij het vergroten van de commerciële slagkracht. Om de effectiviteit van deze activiteiten op individueel- en teamniveau te vergroten, is Ronald sinds 2010 gecertificeerd TTISI/MDI consultant voor het uitvoeren van gedrags- en drijfverenanalyses. Hij is een van de vaste auteurs van het grootste online-magazine voor verkoopprofessionals, verkopersonline.nl, en behandelt daar actuele onderwerpen op het terrein van het verkoopvak. Verder is hij sinds 1999 freelance docent/trainer voor het NCOI op het gebied van marketing, sales en salesmanagement. Tijdens de trainingen staan de volgende aspecten centraal: mensgericht, positiviteit, ambitie, praktijkgericht, vertrouwen, respect en denken, durven, doen.

Geïnteresseerd? Neem contact op!

 

Terug naar overzicht salestrainingen